پارک دلفیناریوم کیش

تعطیلات عید را در کیش بگذرانید!

یکی از بهترین مناطقی که برای تعطیلات عید می‌توانید به عنوان مقصد سفر انتخاب کنید، جزیره کیش است. آب و هوای کیش از اواخر پاییز تا پایان فروردین بسیار مطبوع و دلچسب است. تعطیلات عید یکی از بهترین زمان‌ها برای مسافرت به کیش است چون هم بازه تعطیلات طولانی تر است و هم آب و هوای کیش عالی ست. برای این که بتوانید کیش را به خوبی بگردید و برای سفرتان برنامه ریزی کنید، چند منطقه دیدنی جالب کیش را به شما معرفی می‌کنیم.

پارک دلفین کیش

پرطرفدارترین مجموعه تفریحی کیش، پارک دلفین است. این مجموعه شامل پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان، سفره خانه سنتی و سالن آمفی تئاتر است. در این مجموعه علاوه بر بازدید از باغ پرندگان و مجموعه ای که انواع خزندگان در آن قرار دارند، برنامه‌های تفریحی هم در سالن آمفی تئاتر مجموعه برگزار می‌شود که می‌تواند برای دست کم یک ساعت شما را سرگرم کند.

باغ پرندگان این مجموعه شامل بیش از ۵۷ گونه پرنده است که در آن بسیاری از گونه‌های نادر پرندگان هم یافت می‌شود که هم در قفس و هم در فضای باز مجموعه هستند.

دلفیناریوم این مجموعه اولین دلفیناریوم ساخته شده در ایران است و در آن گونه‌های مختلفي از پستانداران دريايى از جمله دلفين، شير دريايى، گربه دريایی، گراز دريايى و پنگوئن نگهداري مي‌شوند. این پستانداران توسط مربیان باتجربه ایرانی تربیت می‌شوند و با هنرنمایی زیبای‌شان شما را شگفت زده می‌کنند. این پستانداران دریایی در استخرهايى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مكعب که از آب دریا پر شده اند، نگهدارى مي‌شوند.

پارک دلفیناریوم کیش

شهر زیرزمینی کاریز

شاید به جرات بتوان گفت که شگفت انگیزترین جاذبه دیدنی کیش، شهر زیرزمینی کاریز است. این شهر در عمق ۱۶ متری زیر زمین قرار گرفته است و سقف آن از مرجان، صدف و فسیل‌های ارزشمند و زیبا که قدمت آن‌ها تا ۵۶۰ میلیون سال پیش می‌رسد، پوشیده شده است. مهندس حاجی حسینی با سرمایه خود، توانست پروژه‌ی احیای شهر زیرزمینی کاریز کیش را کلید بزند و این بنا را با استفاده از اصول معماری ایرانی، مرمت نماید. یکی از مهمترین ویژگی‌های شهر زیرزمینی کاریز هوای خنک آن است و این خنکی هوا در طول سال تغییری نمی‌کند، بنابراین فرقی نمی‌کند که چه فصلی از سال برای بازدید از آن بروید، این شهر همیشه خنک است. در طول مسیر بازدید از کاریز، بازارچه، موزه و رستوران با معماری سنتی وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

تفریحات آبی در هوای خنک کیش

جزیره ی کیش بهترین و جدیدترین تفریحات آبی و دریایی را داراست که به مسافران و گردشگران پیشنهاد می‌کنیم در تعطیلات عید حتما از این تفریحات استفاده کنند.

غواصی

غواصی در خلیج فارس و شناکردن با ماهی‌ها و جانوران دریایی می تواند به یکی از ماندگارترین خاطرات شما در کیش تبدیل شود. حتی اگر شنا بلد نباشید، مربی‌های سایت‌های مختلف به شما کمک می‌کنند که چطور وارد آب شوید و از تجهیزاتی که در اختیارتان قرار داده می‌شود، استفاده کنید.

غواصی کیش

شاتل و پاراسل کیش

شاتل یکی از تفریحات آبی ست که هم به صورت گروهی و هم به صورت فردی می‌توان از آن استفاده کرد. سوار بر تیوب‌های مخصوصی می‌شوید و با قایق‌های تندرو در سطح خلیج فارس هیجان را تجربه می‌کنید.

در پاراسل، شما سوار بر چترهای مخصوصی می‌شوید و در ارتفاعی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر از سطح دریا قرار می‌گیرید. چتر پاراسل به وسیله یک قایق تندرو کشیده می‌شود و می‌توانید منظره زیبایی از جزیره را ببینید.

علاوه بر این مناطق تفریحی و جاذبه‌های دیدنی، جشنواره‌های مختلف و کنسرت‌های شبانه در ایام نوروز برگزار می‌شود. این جشنواره‌ها شامل جنگ‌های تفریحی و شاد هستند که با تخفیف‌های متنوع برگزار می‌شوند.

برای رزرو اقامتگاه یا هتل در ایام نوروز باید کمی زودتر اقدام کنید. رزرو هتل یا اقامتگاه معمولا بین تاریخ ۲۷ اسفند تا تاریخ ۳ فروردین کمی گران تر است. به همین دلیل اگر قصد رزرو اتاق دارید، بهتر است قبل از اسفند ماه اقدام کنید.

مطالب جدید

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0
چت در واتس آپ
سلام
میتونم کمکتون کنم ؟