قوانین چارتر

  • پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیسـتمی با تغییرات بیش‌تری مواجه هسـتند و در یک درصد مواقع ممـکن است قابل استـفاده نباشند، در چنـین مواقعی و درصورت خرید بلیط جایگزین، هزینه‌ی بلیط از طرف چارترکننده به شما برگردانده خواهد شد. سام سیر تمام تلاش خود را می‌کند تا این ریسک را به صفر برساند.
  • در صورت کنسل شدن پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف آژانس، مبلغ بلیط به‌طور کامل استرداد خواهد شد.
  • در صورت ابطال یا تاخیر بیش از ۲ ساعت در پروازهای چارتری ارسال بلیط مهر شده الزامی است .
  • قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است .

قوانین پرواز داخلی

قوانین عمومی مربوط به کنسلی بلیط پرواز داخلی

  • در خواست کنسلی بلیط های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و قوانین ایرلاین متفاوت است (در زمان خرید بلیط هواپیما، قوانین پرواز حتما مطالعه شود) پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از قیمت بلیط کسر شده و باقیمانده مبلغ، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. این مسئله در مورد پروازهای غیر قابل استرداد صادق نیست. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری) است.
  • در صورت ابطال یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز بلیط خریداری شده شامل جریمه‌ی کنسلی نمی گردد.
  • در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی بلیط / رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌ الزامی است.
  • در صورتی که مسافر قصد خرید بلیط در 2 پرواز متوالی را دارد می بایست هنگام خرید حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن به پرواز دوم برعهده مسافر می باشد و سام سیر هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت و جریمه کنسل شدن بلیط دوم به عهده مسافر است.

قوانین کنسلی بلیط رفت و برگشت داخلی

طبق قوانین 14 جانبه میان ایرلاین ها و بر اساس قوانین داخلی هر ایرلاین ،در صورتیکه بلیط پرواز به صورت رفت و برگشت خریداری گردد و یک مسیر پروازی توسط ایرلاین لغو شود و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت داشته باشد و مسافر از پرواز انصراف دهد قوانین زیر برای کنسل کردن مسیر دیگر پرواز برقرار است:

  • در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر ایران ایر، آسمان، کاسپین، ماهان، آتا باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 3 روز باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.
  • در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر قشم ایر، کیش ایر، کارون، سپهران باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 48 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.
  • در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر تابان، معراج، ساها باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 24 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.
  • هواپیمایی زاگرس و ایرتور جز توافقنامه 14 جانبه نبوده در نتیجه پرواز های این دو ایرلاین شامل این قانون نمی شود. در صورت لغو و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت یک مسیر پرواز، مسیر دیگر با جریمه استرداد خواهد شد.
  • در صورتی که بلیط رفت و یا برگشت هواپیمایی کیش ایر باشد، این ایرلاین تنها در صورتیکه هر دو بلیت رفت و برگشت توسط سام سیر صادر شده باشد و هر دو بلیط سیستمی باشند قانون 14 جانبه را اجرا خواهد کرد.

قوانین پرواز خارجی

شرایط ویزا و اقامت

  • بدون ویزا بودن کشورها به این معنی است که مسافران برای حضور در آن کشور احتیاج به ویزا ندارند؛ اما گاهی برای پرواز و رسیدن به یک کشور بدون ویزا، نیاز به یک یا چند ویزا دارید. به عبارت دیگر برای پرواز به بعضی از کشورهای آمریکا و اقیانوسیه، باید از چند کشور بگذرید و در آنها توقف داشته باشید، که بدون داشتن ویزای این کشورها، سفرتان امکان پذیر نیست. بنابراین همیشه سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به معنی نیاز نداشتن به ویزا و سفر بی دردسر نیست و باید حتماً از قبل دربارۀ سفر به کشور مقصدتان تحقیق کنید.
  • در صورتی که هنوز ویزای خود را از سفارت دریافت نکرده اید، حداکثر تا 10 روز قبل از زمان پرواز اطلاعات ویزای خود را جهت درج در بلیط به کارشناسان ما در پشتیبانی سایت سام سیر اطلاع دهید (تلفن تماس پشتیبانی 2324-021)؛ چرا که در صورت آماده نشدن ویزا از طرف سفارت، سام سیر مسولیتی در قبال بلیط خریداری شده ندارد و این بلیط مشمول قوانین کنسلی می‌شود. قبل از خرید بلیط هواپیمای خارجی در کشورهای نیازمند به ویزا، به تاریخ شروع ویزا، تاریخ انقضای ویزا، و حداکثر زمان ممکن برای اقامت تعیین شده توسط سفارت مندرج در ویزا را توجه کنید. پیش آمدن هرگونه مشکل ناشی از موارد ذکر شده برعهده ی مسافر می‌باشد.
  • ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از خرید بلیط، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاه شان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت پیدا نکردن اطلاعات کافی، با پشتیبانی سام سیر تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ترانزیت در اغلب کشورها اعم ازکشورهای آسیایی و اروپایی و امریکایی تا 8 ساعت متعارف و قابل قبول از طرف شرکت های هواپیمایی مختلف می باشد، درغیر این ‌صورت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیاز و یا عدم نیاز به ویزای ترانزیت با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • درصورت ترانزیت در دو کشور اروپایی (تحت شنگن) بیشتر نیازمند ویزای شنگن خواهید بود.
  • با ویزای توریستی شنگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی را از سفارت آن کشور گرفته‌اید.
  • در صورت داشتن ویزای شنگن 1 بار ورود, اجازه خروج از شینگن و ورود مجدد را ندارید.
  • برای پرواز با هواپیمایی چین جنوبی (سیزد) یا China Southern ، در تمامی مسیرها مسافر نیازمند اخذ ویزای چین می باشد. به عبارت دیگر در صورت پرواز با این ایرلاین برای مقاصد غیر از کشور چین نیز، مسافر نیازمند اخذ ویزای ترانزیتی چین می باشد، همچنین به اطلاع می رساند تمام پرواز های این ایرلاین در شهر ارومچی یک توقف جهت سوخت گیری دارد.
  • مسافرینی که قصد سفر به کشور عمان (شهر مسقط) را دارند ، می بایست حتما حداقل مبلغ 300 دلار امریکا یا معادل آن به ريال عمان به همراه داشته باشند. همچنین مسافرین می بایست بلیط برگشت به همراه داشته باشند و در صورت نداشتن بلیط برگشت از پذیرش و سوار شدن مسافر ممانعت به عمل خواهد آمد .
  • مسیر بلاروس و قزاقستان با هواپیمایی ایرفلوت نیازمند ویزای روسیه می‌باشد، اگر بلیط یک طرفه است ویزای یک طرفه و اگر 2 طرفه است ویزای 2 بار ورود نیازمند است.
  • شهرهای آمریکای جنوبی و آفریقا در صورتی که یک ترانزیت در رفت و یک ترانزیت در برگشت در حوزه شنگن داشته باشد نیازمند ویزای ترانزیت شنگن 2 بار ورود یا مولتی می‌باشد و در صورتی که 2 ترانزیت در رفت و 2 ترانزیت در برگشت دارد کلا نیازمند ویزای شنگن مولتی می‌باشد.
  • بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خریدار بلیط خواهد بود.

مقررات مربوط به کنسلی بلیط پرواز خارجی

  • در خواست کنسلی بلیط های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین مندرج در بلیط و اعلامی از طرف ایرلاین مربوطه می باشد. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از مبلغ پرداخت شده توسط مسافر کسر شده و باقیمانده مبلغ، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری) می‌باشد.
  • نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها و چارترکنندگان در هنگام خرید و بلیط صادر شده مشخص می باشد. هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدۀ شرکت هواپیمایی برگزارکنندۀ پرواز است و سام سیر در این مورد مسئولیتی ندارد.
  • در صورتی که مسافر قصد خرید بلیط در 2 پرواز متوالی را دارد می بایست هنگام خرید حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن به پرواز دوم برعهده مسافر می باشد و سام سیر هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد.

نکاتی درباره سفر به کشورهای بدون ویزا

مسافران ایرانی، می‌توانند بدون نیاز به ویزا به چند کشور دنیا سفر کنند؛ طبق لیستی که در سال ۲۰۱۶ صادر شده، کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در مجموع ۱۱ کشور است. تعداد ۲۷ کشور هم صادرکننده ویزا در مرز برای ایرانیان هستند. صدور ویزا در مرز به این معنی است که مسافران در مقابل پرداخت مبلغی در مرز یا فرودگاه کشور مقصد، ویزای خود را دریافت می‌کنند. در این نوع ویزا، امکان ریجکتی وجود ندارد و دریافت ویزا ۱۰۰ درصد است.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آفریقا

صدور ویزا در مرز

  • کیپ ‌وردر
  • کومور
  • جیبوتی: ویزای جیبوتی تنها تا ۱ ماه اعتبار دارد و بعد از ورود، بیشتر از این مدت نمی‌توانید در آن بمانید.
  • کنیا: در صورت ورود به کنیا، تنها تا ۳ ماه اجازه اقامت در این کشور را دارید.
  • ماداگاسکار: مدت زمان مجاز برای اقامت در ماداگاسکار بعد از ورود به آن، ۹۰ روز است.
  • موزامبیک: بعد از ورود به موزامبیک تنها تا ۳۰ روز اجازه اقامت در آن را دارید.
  • توگو: ویزای توگو ۷ روزه است و بعد از این تاریخ باید از کشور خارج شوید.
  • اوگاندا
  • سیشل: مدت اقامت در سیشل تا ۳ ماه بعد از ورود است.
  • موریتانی
  • گینه بیسائو: بعد از ورود به گینه بیسائو تا ۹۰ روز اجازه اقامت در این کشور را دارید.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا

بدون ویزا

  • مالزی: بعد از ورود به مالزی، تنها تا ۱۴ روز اجازه اقامت در آن را دارید و بعد از این تاریخ باید کشور را ترک کنید.
  • ارمنستان: بعد از ورود به ارمنستان تا 9۰ روز اجازه اقامت دارید .

صدور ویزا در مرز

  • لائوس: تا ۳۰ روز بعد از سفر به لائوس باید کشور را ترک کنید.
  • نپال: بعد از ورود به نپال، ۹۰ روز بعد باید کشور را ترک کنید.
  • تیمور شرقی: ویزای تیمور شرقی ۳۰ روزه است و بعد از ورود، بیشتر از این تاریخ نمی‌توانید در آن بمانید.
  • سوریه: بعد از هربار ورود به سوریه، تا ۹۰ روز می‌توانید در آن بمانید.
  • لبنان: کشور لبنان بعد از ورود، تا ۱ ماه به شما اجازه اقامت در کشور را می‌دهد.
  • مالدیو: برای سفر توریستی به مالدیو، بعد از ورود به کشور تا ۳۰ روز اجازه اقامت در مالدیو را دارید.
  • کامبوج: ویزای کامبوج ۳۰ روزه است.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا

بدون ویزا

  • ترکیه: بعد از ورود به ترکیه تا ۹۰ روز اجازه ماندن در این کشور را دارید

صدور ویزا در مرز

  • گرجستان: بعد از ورود به گرجستان تا 45 روز می‌توانید در این کشور بمانید.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آمریکا

بدون ویزا

  • اکوادور: بعد از ورود به اکوادور تا ۹۰ روز می‌توانید در این کشور بمانید.
  • گویان: مدت زمان مجاز برای اقامت در گویان بعد از هر بار ورود تا ۳۰ روز است.
  • هائیتی: بعد از ورود به هائیتی تا ۳ ماه اجازه اقامت در آن را دارید.
  • نیکاراگوئه: نیکاراگوئه تا ۹۰ روز اجازه اقامت بعد از هر بار ورود را به مسافران ایرانی می‌دهد.
  • ونزوئلا: مدت زمان اقامت در ونزوئلا بعد از ورود تنها تا ۱۵ روز است.

صدور ویزا در مرز

  • بولیوی: ویزای بولیوی تا ۳۰ روز بعد از ورود اعتبار دارد.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اقیانوسیه

بدون ویزا

  • نیووی: زمان مجاز برای اقامت در نیووی بعد از هربار ورود تا ۳۰ روز است.
  • ایالات فدرال میکرونزی: بعد از ورود به میکرونزی باید تا ۳۰ روز بعد کشور را ترک کنید.

صدور ویزا در مرز

  • جزایر کوک: ویزای جزایر کوک تا ۳۱ روز بعد از ورود اعتبار دارد.
  • پالائو: ایرانیان تا ۳۰ روز بعد از هربار ورود می‌توانند در پالائو بمانند.
  • ساموآ غربی: ویزای ساموآ غربی تا ۶۰ روز اعتبار دارد.
  • تووالو: ویزای تووالو ۱ ماهه است و باید بعد از این مدت کشور را ترک کنید.

شرایط صدور بلیط

  • برای پروازهای خارجی داشتن حداقل 6 ماه (180 روز کامل ) اعتبار پاسپورت، برای خروج از کشور در تمامی مسیرها الزامی است .
  • مسافر می بایست سفر خود را به ترتیب از اولین مسیرهای موجود در بلیط خود انجام دهد، در غیر این صورت الباقی مسیرها به صورت خودکار از سمت شرکت هواپیمایی باطل می گردد و امکان استفاده ی بخشی از بلیط نیز میسر نمی باشد.
  • تغییر اسم مسافر امکان پذیر نیست، بنابراین در وارد کردن اطلاعات‌تان دقت کنید. در غیر این صورت، جریمه‌ی کنسلی لحاظ خواهد شد. (در صورت بروز مشکل با واحد پشتیبانی پرواز خارجی تماس حاصل فرمایید).
  • امکان رزرو آنلاین برای ارایه به سفارت وجود ندارد، لطفا در صورت نیاز با همکاران ما در دفاتر حضوری تماس بگیرید.
  • به منظور جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی توجه کنید.
  • سن فرزندتان را هنگام خرید بلیط رفت و برگشت، با شرایط و قوانین خرید بلیط کودک (2 تا 12 سال) یا نوزاد (بدو تولد تا 2 سال) مطابقت دهید. سن کودک یا نوزاد را بر اساس زمان خروج از کشور محاسبه کنید. ممکن است کودکی در زمان خرید بلیط هواپیما 11 سال و 10 ماه سن داشته باشد و در زمان پرواز سن وی 12 سال کامل باشد، در این صورت باید برای این فرد بلیط هواپیما بزرگسال خریداری کرد. در غیر اینصورت از سوار شدن مسافر به هواپیما جلوگیری خواهد شد.
  • حضور مسافران پروازهای خارجی حداقل 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است. در زمان های شلوغ حداقل 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.
  • پیش از خرید بلیط، تاریخ بلیط خود را با تاریخ ویزا انطباق دهید. مسئولیت مغایرت تاریخ آن ها به عهده مسافر می باشد.
  • صدور بلیط یک طرفه به مقصد ارجان (قبرس شمالی) و بلگراد (صربستان) برای دارندگان گذرنامه ایرانی ممنوع می‌باشد.
  • مسافرینی که قصد سفر به کشورهای آسیایی و خاورمیانه دارند، نمی توانند با ایرلاین هایی که ترانزیت در اروپا دارند پرواز انجام دهند، (مانند تهران استانبول با هواپیمایی ایژین و توقف در آتن) مسافرینی که با پاسپورت ایرانی قصد سفر به کشور صربستان را دارند نیازمند ویزای این کشور می باشند.
  • مسافرینی که قصد سفر به کشور گرجستان ( تفلیس ) را دارند، حتما می بایست بلیط رفت با ماکزیمم برگشت 45 روز به همراه داشته باشند، در غیر اینصورت از پذیرش مسافر در فرودگاه ممانعت به عمل خواهد آمد .
  • دارندگان گذرنامه های ترکمنستان، ایران، عراق، سوریه، بنگلادش، پاکستان، ساحل عاج، کامرون، ویتنام، هندوستان، سومالی، گینه، غنا که به عنوان توریست قصد سفر به شهر ارجان ( ECN ) در قبرس شمالی توسط ترکیش ایرلاینز را دارند، باید در فرودگاه مبدا مدارک ذیل را به همراه داشته باشند، در غیر اینصورت از پذیرش آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد :
    • بلیط رفت و برگشت
    • رزرواسیون هتل
    • مبلغ 40 پوند نقدی به ازای هر روز مدت اقامت
  • با توجه به انجام مصاحبه در بدو ورود توسط کشور پلیس مهاجرت قبرس، احتمال عدم پذیرش در مرز حتی در صورت تکمیل مدارک وجود دارد.
  • نکته مهم در این مورد این است که در صورت صدور بلیط یک طرفه مدارک معتبر در این خصوص از جمله اقامت، ویزای دانشجویی یا کار جهت ارائه به ایرلاین میبایست در اختیار سام سیر قرار گیرد.
  • مسافرینی که قصد سفر به کشورهای آسیایی و خاورمیانه (غیر حوزه شنگن) دارند، نمی توانند با ایرلاین هایی که ترانزیت در اروپا (کشورهای حوزه شنگن) دارند، پرواز انجام دهند. (مانند تهران – استانبول با هواپیمایی آلیتالیا توقف در رم).
  • مسافرینی که قصد توقف در شهر ترانزیت و میان مسیر را دارند، می بایست زمان توقف خود را بیش از 24 ساعت انتخاب نمایند. در صورتی که ساعت توقف خود را 24 ساعت و یا کمتر انتخاب کنند، قوانین ترانزیت حاکم است و تحویل دادن و یا ندادن بار در میان مسیر با تصمیم ایرلاین مربوطه می باشد .(مثال : مسافری که پرواز تهران آمستردام با هواپیمایی ترکیش دارد و قصد توقف در شهر ترکیه دارد می بایست ساعت توقف خود را بیش از 24 ساعت انتخاب کند اگر ساعت توقف کمتر از 24 ساعت باشد، قوانین ترانزیت حاکم است و بار تحویل داده نمی شود)
  • صدور پرواز یک طرفه تنها زمانی امکان پذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:
    • اقامت دایم یا موقت کشور مقصد
    • ویزای بلند مدت با شرایط تاریخ انقضای بیش از یک‌سال (برای مثال ویزای دانشجویی)
    • داشتن بلیط ادامه‌ی مسیر

قوانین استثنایی شرکت های مختلف هواپیمایی

  • پروازهای هواپیمایی کویتی با ترانزیت بالای 8 ساعت نیازمند هتل در کویت با پرداخت هزینه توسط مسافر می‌باشد (هماهنگی گرفتن هتل قبل از شروع مسافرت می بایست توسط مسافر انجام شود.)
  • پروازهای هواپیمایی ایرآسیا و پگاسوس و ایرعربیا بار و پذیرایی ندارد.
  • مسافرینی که قصد سفر به کشورهای اروپایی حوزه شنگن دارند نمی توانند با هواپیمایی بریتیش ایرویز با ترانزیت در لندن، بلیط تهیه کنند.
  • هواپیمایی اکراینی برای بلیط های بین کشورها که شروع مسافرت (مبداء) ایران نیست، نیاز به check in online می باشد.
  • هواپیمایی امارات برای پرواز در مسیر نیوزلند (آکلند) در بریزبین (استرالیا) استاپ دارد که نیازمند ویزای ترانزیت استرالیا می‌باشد در غیر اینصورت مبلغ 75 دلار از مسافر اخذ یا مسافر دیپورت می‌شود .
  • میزان بار هواپیمایی ایژین در مسیرهای مبداء از تهران و یا مقصد به تهران هر بسته (pc ) 30 معادل کیلو می‌باشد و در مسیرهای داخلی اروپا هر بسته 23 کیلو می‌باشد .
  • میزان بار هواپیمایی عمان ایر هر بسته ( pc ) معادل 15 کیلو و در صورتی که 2 بسته بود مجموع بار نباید از 30 کیلو تجاوز کند
  • میزان بار هواپیمای چین جنوبی هر بسته معادل 32 کیلو می‌باشد و در صورت تجاوز مشمول اضافه بار میگردد.
  • مسافرینی که قصد سفر به کشور صربستان با هواپیمایی ایژین را دارند با داشتن ویزای معتبر صادر شده توسط بلغارستان، کرواسی، رومانی، کانادا، قبرس، ایرلند، ژاپن، آمریکا، اگلستان و کشورهای حوزه شنگن می توانند بلیط صادر نمایند.

قوانین استثنایی مسیر امریکا و کانادا و استرالیا

  • مسافرینی که قصد سفر به امریکا و کانادا را دارند اگر 2 توقف در آمریکا و کانادا داشته باشند، در اولین توقف در آمریکا و کانادا بار مسافر تحویل داده می‌شود و مسافران می بایست خودشان بارشان را به ایرلاین بعدی تحویل دهند.
  • مسافرینی که قصد سفر به امریکا دارند در صورت داشتن ویزای امریکا نمی توانند در شهرهای کانادا ترانزیت شوند.
  • مسافرینی که قصد سفر به کانادا دارند در صورت داشتن ویزای کانادا نمی توانند در شهرهای امریکا ترانزیت شوند.
  • در مسیرهای امریکا و کانادا به محض ورود در اولین شهر به دلیل چک ویزا ( امیگریشن) که مسافران باید انجام دهند، می بایست مدت ترانزیتشان تا پرواز بعدی حداقل 3 ساعت در نظر گرفته شود.
  • برای پرواز در مسیر نیوزلند (آکلند) ویزای هوایی استرالیا نیازمند است لطفا قبل از تهیه بلیط شرایط اخذ ویزا را بررسی نمایید.
  • برای پرواز در مسیر کیتو (آمریکای جنوبی) با هر ایرلاینی نیاز به ویزای ترانزیت آن شرکت هواپیمایی می‌باشد .
  • فقط مسافرینی که قصد پرواز به امریکا و کانادا و لندن دارند، می توانند با بریتیش ایرویز پرواز خود را انجام دهند .
  • مسافرینی که کارت PR کانادا دارند نیز درصورت ترانزیت در دوکشور اروپایی (تحت شنگن) و بیشتر نیازمند ویزای شنگن خواهند بود.
  • ضمنا در صورت عدم توجه به موارد فوق مسئولیت و خسارات وارده به عهده مسافر بوده و شرکت سام سیر هیچ تعهدی ندارد .

قوانین هتل

قوانین کلی رزرو هتل خارجی

  • کلیه اطلاعات ورودی توسط مسافر از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت و شماره پاسپورت به صورت صحیح و دقیق وارد شود. در صورت عدم تطابق نام مسافر در واچر هتل و پاسپورت، مسافر پذیرش نخواهد شد.
  • اتاق رزرو شده از سوی مسافر غیر قابل انتقال به غیر است. مبنای تحویل اتاق به مسافر اطلاعات ثبت شده در وب ‌سایت سام سیر است. در صورت عدم تطابق اطلاعات افراد با اطلاعات ثبت شده، مسافر پذیرش نخواهد شد.
  • در زمان رزرو هتل توسط مسافر ممکن است به دلیل زمان صرف شده، ظرفیت هتل و اتاق منتخب مسافر به وسیله دیگر مسافرین تکمیل گردد. اگر این اتفاق پس از کسر وجه از حساب مسافر حاصل شود وجه پرداخت شده به حساب ایشان بازگردانده خواهد شد و مسافر می‌تواند مجددا برای خرید هتل اقدام نماید. بدیهی است کسر مبلغ از حساب مسافر به منزله ی رزرو قطعی نیست. درصورت انصراف از خرید توسط سام سیر در شرایط مذکور، مبلغ به همان حسابی که از طریق آن خرید انجام شده عودت داده خواهد شد.
  • چنانچه عدم انجام سفر به دلیل لغو پرواز از سوی شرکت هواپیمایی باشد مسئولیت خسارات مربوط به کنسلی هتل و تاخیر و یا تعجیل به عهده مسافرین محترم است.
  • ساعت ورود و خروج به اتاق‌های هتل بر اساس قوانین مندرج در واچر هتل بوده و مسافران محترم در آن ساعت ‌ها ملزم به دریافت و یا ترک اتاق‌ها هستند.
  • هنگامی که شما رزرو خود را کنسل می‌کنید، این ریسک برای هتل وجود دارد تا نتواند در زمان باقی‌مانده، واحد اقامتی خود را به فروش رساند. بنابراین منطقی است تا مبلغی را به عنوان جریمه‌ی استرداد از مسافر دریافت کند. سیاست هتل‌داران در میزان این جریمه متفاوت است و حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد.
  • نکته : در صورت تحویل اتاق دیرتر از موعد مقرر توسط هتل ، هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نخواهد شد .
  • قابل ذکر است طبق قوانین اکثر هتل‌ها، افراد بالای 4 سال بزرگسال محسوب می‌گردند و می‌بایست هنگام رزرو اتاق برای آنان تخت درنظر گرفته شود، در صورت عدم رعایت این موضوع ممکن است هتل از ورود تعداد افراد بیش از ظرفیت رزرو شده ممانعت بعمل آورد. سام سیر هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
  • هزینه ابطال رزرواسیون هتل یا عدم استفاده از آن بستگی به قوانین هتل ( که در سایت سام سیر در بخش قوانین هتل در مقابل هر اتاق ذکر شده است) بستگی دارد:
  • برخی هتل‌ها از لحظه خرید غیر قابل استرداد هستند.
  • برخی هتل‌ها از تاریخ خاصی بعد از خرید غیر قابل استرداد هستند. و برخی در صورت عدم استفاده ، هزینه یک شب اقامت کسر و مابقی مسترد می‌شود.
  • با توجه به اینکه کلیه شرایط فوق در سایت سام سیر قید شده لذا در صورت درخواست ابطال رزرو، بر اساس قوانین بیان شده مسافرین گرامی اقدام به کنسلی می‌نمایند.
  • چنانچه مسافر ممنوع‌الخروج بوده و یا در برخی مقاصد در بدو ورود مسافر به فرودگاه کشور مقصد، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری و هنگام مراجعت به فرودگاه به مسافر برگشت داده شود، هیچگونه مسئولیتی در این خصوص متوجه سایت سام سیر نخواهد بود.
  • در صورت عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد، قوانین کنسلی هتل از سمت مسافر دقیقا مشابه قوانین کنسلی ذکر شده بوده و سام سیر قوانین ویژه‌ای برای مسافر در نظر ندارد.
  • در صورتی که مسافر بدون اطلاع قبلی از انجام سفر خودداری ورزد، کلیه هزینه‌های مربوط دریافتی جهت رزرو هتل همانند قوانین کنسلی محاسبه می‌گردد.
  • رعایت اخلاقیات در طول سفر از سوی مسافر و همچنین رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می‌تواند نشان دهنده فرهنگ غنی ایرانی باشد. لذا عواقب ارتکاب هر گونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی یا مواردی که احیاناً در کشور مقصد غیر‌مجاز بوده، بر عهده مسافر خواهد بود.
  • درصورتی که مسافران به صورت گروهی یا خانوادگی اقدام به رزرو هتل نمایند و یکی از مسافران به هرنحوی نتواند از خدمات رزرو شده استفاده نماید (اعم از اینکه صدور ویزا و یا بلیط هر یک از مسافران رد یا با تأخیر مواجهه گردد) شرایط استفاده از خدمات برای سایر مسافران کمافی‌السابق خواهد بود و در صورت عدم استفاده آنان از خدمات هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه سام سیر نخواهد بود. قابل ذکر است شخصی که در وب سایت سام سیر در مسافرت‌های گروهی یا خانوادگی اقدام به ثبت نام می‌نماید و یا قرارداد گشت‌های خارجی به نمایندگی از سایر مسافران منعقد می‌نماید، به عنوان نماینده مسافران شناخته خواهد شد و هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه صرفا از طریق نماینده مسافران امکان‌پذیر است. سام سیر هیچگونه مسئولیتی در قبال پاسخ به سایر مسافران نخواهد داشت.
  • حفظ اموال و مدارک شخصی در طول سفر و اقامت در هتل کشور مقصد به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن و یا صدمه وارد شدن به اموال، سام سیر مسئولیتی ندارد.
  • پرداخت عوارض خروج از کشور بر عهده مسافر است.
  • در برخی از کشورها از جمله روسیه، امارات متحده عربی، مالزی، صربستان و کشورهای عضو شنگن مبالغی تحت عنوان مالیات توریست، مالیات شهری و… به ازای هر شب اقامت از گردشگران اخذ می‌گردد و پرداخت این عوارض به عهده مسافر خواهد بود و خارج از حوزه اختیارات و مسئولیت‌های سام سیر قرار دارد.
  • در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط مسافر، کلیه خسارت‌ها از مسافر دریافت خواهد شد. برخی هتل‌ها مبلغی را تحت عنوان وجه تضمین (Deposit)از مسافر اخذ می‌نمایند تا در صورت بروز هرگونه خسارت از سوی مسافر از محل وجه تضمین دریافتی نسبت به جبران خسارات وارده اقدام نمایند.
  • جهت ورود به برخی از هتل ها داشتن credit card برای مسافر الزامی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر مسافر می‌تواند با شماره پشتیبانی تماس حاصل فرماید.
  • کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه مسافر و شرایط سنی همراهان و صحت اطلاعات ورودی بر عهده مسافر است.
  • در صورتی که عدم پذیرش مسافر توسط هتل منتخب به دلایلی غیر از دلایل منتسب به مسافر صورت پذیرد. سام سیر تمام تلاش خود را جهت رفع موانع موجود بعمل می‌آورد، در صورت عدم رفع، سام سیر هتل مناسب دیگری را در کمترین زمان ممکن با همان شرایط برای مسافر انتخاب و جایگزین می‌نماید. در صورت عدم پذیرش هتل جایگزین توسط مسافر، هزینه دریافتی به درخواست ایشان عودت داده خواهد شد. بدیهی است اقدامات مذکور از سوی سام سیر منوط به تماس با واحد پشتیبانی سام سیر خواهد بود.
  • اطلاعات مندرج در وب سایت سام سیر در خصوص اطلاعات هتل‌ها، توسط همان هتل و یا تامین‌کنندگان آن تهیه و به سام سیر ارایه گردیده است، این اطلاعات اعم و نه محدود به موقعیت، امکانات و سرویس های اتاق‌ها ، نقشه و تصاویر هتل‌ها، قیمت‌های به روز شده است. سام سیر تمام تلاش خود را جهت ارایه صحیح اطلاعات ماخوذه خواهد داشت اما در خصوص صحت اطلاعات ارایه شده از سوی هتل‌ها و یا تامین‌کننده‌ها مسئولیتی نخواهد داشت. جهت کسب و اطلاعات بیشتر مسافر می‌تواند با شماره پشتیبانی تماس حاصل فرماید

پیش از خرید

  • اطلاعات مربوط به هتل‌ها، توسط هتل‌ تولید می‌شود. این اطلاعات شامل ستاره، قیمت‌، موجودی اتاق‌ها، قوانین کنسلی، ظرفیت اتاق‌ها است و مسئولیت صحت آن، بر عهده‌ی هتل است.
  • قیمتی که در بخش ورود به درگاه پرداخت بانک در سایت سام سیر نمایش داده می‌شوند، مبلغی است که خریدار برای کل مدت اقامت و برای کل اتاق‌های درخواستی می‌پردازد.
  • شماره اتاق، طبقه و مواردی از این دست، هنگام ورود بر اساس موجودی هتل و در لحظه تخصیص داده می‌شود؛ مسافران می‌توانند موضوعات و مطالب مد نظر را در بخش توضیحات یادداشت نمایند تا در صورت امکان و موافقت هتل، سام سیر سرویس مورد نظر را حدالمقدور برای مسافر فراهم آورد.
  • بدیهی است رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شب‌های درخواست شده طبق مواردی که در واچر ذکر شده است، است. مسافر می‌بایست به هنگام رزرو هتل به مشخصات و خدمات هتل توجه نموده تا هتلی متناسب با خدمات درخواستی رزرو نماید. خدماتی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، پارکینگ و یا اجاره‌ی خودرو و… خارج از خدمات ارایه شده از سوی وب سایت سام سیر است. همچنین قوانین هتل‌ها در خصوص مینی بار و یا صندوق امانات متفاوت است و معمولا جزء خدمات اضافه محسوب گردیده و جهت ارایه خدمات مذکور هزینه اضافه توسط هتل از مسافر دریافت می‌گردد. درصورت ثبت درخواست‌های ویژه مسافر در قسمت ملاحظات، سام سیر درخواست‌های مذکور را به هتل منتقل می‌نماید. با توجه به اینکه تایید نهایی درخواست‌ها از طرف هتل خواهد بود، سام سیر تایید نهایی آن توسط هتل را تضمین نمی‌نماید.
  • با رزرو اتاق از هتل، خریدار با شرایط کنسلی آن اتاق موافقت می‌کند. هزینه‌ کنسلی بسته به زمان رزرو و نوع هتل و اتاق متفاوت است؛ پیش از خرید، شرایط کنسلی هر اتاق را با دقت مطالعه کنید. این قوانین در صفحات اطلاعات هتل، تکمیل خرید و همچنین واچر که پس از خرید ارسال می‌شود، قابل مشاهده هستند.
  • زمان ورود/خروج مسافر به/از هتل، در صفحات اطلاعات هتل، تکمیل خرید و ایمیل واچر که پس از خرید ارسال می‌شود، قابل مشاهده‌اند. مسافران طبق همان زمان‌بندی برنامه‌ریزی کرده تا ملزم به پرداخت هزینه مضاعف در راستای تعجیل در ورود و تاخیر در خروج نشوند.

هنگام خرید

  • سایت سام سیر به ازای صدور قطعی واچر و رزرو قطعی از سمت هتل مبلغ مورد نظر را از حساب کاربر کسر می‌نماید. حال اگر پرداخت ، به هر دلیلی از درگاه پرداخت موفقیت‌آمیز نباشد، هزینه‌ی کسر شده از حساب کاربر، طبق قوانین بانکی حداکثر در طول زمان چند ساعت به حساب خریدار بازگشت داده خواهد شد. این کار مستقیما توسط بانک انجام شده و در صورتیکه پس از خرید موفق به دریافت واچر شود هیچ‌گونه مبلغی به حساب کاربر عودت داده نخواهد شد.

بعد از خرید

  • بعد از پرداخت مبلغ رزرو، صورت ‌حساب و واچر قطعی اقامت هتل در منوی “پنل کاربری > لیست خریدهای هتل” موجود است.
  • سام سیر تعهد می‌کند که بعد از انجام رزرو و صدور واچر، اتاق‌های درخواستی طبق تاریخ درج شده در واچر رزرو قطعی شده باشند.
  • هزینه امکانات یا خدمات جانبی هتل، شامل این رزرو نیستند. همچنین در برخی مقاصد ممکن است مالیات شهری یا مالیات مسافری به‌صورت جداگانه، در محل و به صورت نقدی دریافت شود. در صورتی که برای موارد ذکر شده در واچر، درخواست پرداخت هزینه‌ از مسافر شد، خریدار می‌تواند برای حل مشکل با تیم پشتیبانی سام سیر تماس حاصل فرماید.

شرایط کنسلی

  • برای کنسل کردن رزرو، خریدار می‌تواند از طریق مطالعه قوانین کنسلی که در واچر وجود دارد، از طریق منوی “پنل کاربری > لیست خریدهای هتل” به کنسل کردن رزرو اقدام نماید.
  • مبلغ قابل استرداد پس از کنسلی، طبق شرایطی که خریدار پیش از رزرو با آن موافقت کرده است، محاسبه شده و از طریق شماره‌ی حسابی که پیش از رزرو توسط خریدار اعلام شده به حساب کاربری مسافر بازگشت داده می‌شود. بازپرداخت مبلغ قابل استرداد، حداکثر ظرف ۲۴ تا 72 ساعت انجام خواهد شد.

قوانین تور

  • ساعت تحویل اطاق های هتل به هنگام ورود ساعت 14 بعداز ظهر و تخلیه ساعت 12 ظهر بوده که مسافر موظف به رعایت آن می باشد . در صورت تاخیر در تحویل اتاق پرداخت هزینه مازاد هتل بر عهده مسافران است.
  • در اطاقهای دو تخته، تخت سوم از نوع سفری بوده که موقتا در اطاق دو تخته گذاشته می شود.
  • مسافرین انفرادی به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اطاق یک تخته می باشند.
تبصره اول: در خصوص تور یا پروازهای چارتر هزینه های چارتر غیر قابل استرداد می باشد که حسب اعلام در این قرارداد می باشد که در صورت کنسلی از سوی خریدار هیچ وجهی مسترد نمی گردد.
  • در خصوص امور مربوط به پروازهای هوایی با توجه به مقررات حمل و نقل هوایی که در تاریخ 12 اکتبر 1939در ورشو به امضاء رسیده است و نیز اصلاحیه پیمان مزبور که در تاریخ 28 سپتامبر 1995 در لاهه تصویب گردیده و همچنین مقررات مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری عمل خواهد شد.
  • در صورتی که مسافر به هر دلیل برای سایر مسافرین یا سرپرست گروه (تور لیدر) و یا راهنمایان محلی و کلا کسانیکه در اجرای گشت نقش داشته ،مزاحمتی ایجاد نماید و یا مرتکب اعمال خلاف شئونات جمهوری اسلامی ایران و یا کشور مربوطه گردند، سرپرست گروه موظف است بر حسب مورد تصمیم لازم را در خصوص این مسافر اخذ نموده و مراتب را جهت ثبت موضوع به آژانس هواپیمایی سام سیر گزارش نماید.
  • آژانس هواپیمایی سام سیر در خصوص عدم صدور روادید از سوی سفارتخانه ها برای هیچ یک از مسافرین مسئولیت نداشته و چنانچه مسافرینی به صورت گروهی ثبت نام نموده و به دلایلی سفارتخانه ها مربوطه از صدور روادید برای هر یک از آنان ممانعت به عمل آورد سایر مسافرین می بایست از گشت استفاده نمایند و در صورت اعلام انصراف مسافرینی که ویزای آنها اخذ شده است میبایست کل هزینه تور را خریدار طبق این قرارداد پرداخت نمایند.
تبصره دوم : در خصوص بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان مجرد) که روادید یکی از آنها توسط سفارت صادر نگردیده باشد و تقاضای کنسل نمودن تور را داشته باشد 50% هزینه کل تور به عنوان جریمه اخذ خواهد شد و در خصوص افرادی که رابطه نسبیت ندارند و موفق به اخذ ویزا نشده اند هزینه کل تور به عنوان جریمه اخذ خواهد شد.
  • در صورت تغییر ساعت پرواز یا هر گونه تغییر در برنامه پروازی و یا ظرفیت پرواز، روز پرواز، تغییر و جابه جایی هتل و کلا مشکلاتی که در اجرای تور حادث گردد و از کنترل آژانس هواپیمایی سام سیر خارج باشد،که سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت شود، مسئولیتی متوجه آژانس هواپیمایی سام سیر نبوده و مسافران خریدار می بایست مقدمات سفر خود را جهت استفاده از تور با شرایط ایجاد شده فراهم نماید و عازم سفر گردد.
  • در صورتیکه هنگام ابطال تور توسط خریدار، روادید مسافر اخذ شده باشد آژانس هواپیمایی سام سیر مجاز به ابطال روادید مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید خواهد بود و خریدار موظف به پرداخت کلیه خسارات تور اعم از هزینه ویزا، جریمه بلیط و هزینه هتل میباشد.
  • در صورت بروز حادثه ای برای مسافر در طول سفر بر اساس شرایط بیمه حوادث مسافر تحت پوشش ، بیمه سفر به صورت گروهی می باشد و حق استفاده از امکانات بیمه را دارد و در این خصوص آژانس هواپیمایی سام سیر هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.
  • بیمه مسافرتی برای کلیه افراد بالای 60 سال حسب شرایط شرکت بیمه الزامی است ، که هزینه آن مجزا از این قرارداد از مسافر اخذ میگردد.
  • انجام تغییرات لازمه در برنامه مسافرت و مسیر حرکت گشت ها و … بر حسب ضرورت در اختیار آژانس هواپیمایی سام سیر و شرکت کارگزار در مقصد می باشد.
  • رعایت شئونات اسلامی در طول سفر از سوی مسافران الزامی است.
  • حفظ اثاثیه و اموال و مدارک شخصی به عهده مسافر بوده و در صورت سرقت یا مفقود شدن و … آن هیچ نوع مسئولیتی متوجه تور لیدر و یا آژانس هواپیمایی سام سیر نخواهند بود و مسافر حق اعتراض را در این خصوص از خود سلب می نماید.
  • خریدار موظف است به هنگام ثبت نام معادل 50% هزینه کل تور را در قبال اخذ رسید پرداخت و تا یک ماه قبل از پرواز الباقی هزینه تور را تسویه نماید .
تبصره سوم: در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت گشت اعم از افزایش نرخ بلیط، ویزا و سایر خدمات و هتل، خریدار موظف به پرداخت ما به التفاوت اعلام شده به آژانس هواپیمایی سام سیر می باشد.
  • ارائه ضامن معتبر بر حسب نیاز گشتهایی که احتیاج به معرفی ضامن و یا ارائه ضمانتنامه بانکی معتبر دارد، از سوی خریدار الزامی بوده و در صورت در خواست سفارتخانه مربوطه جهت انجام مصاحبه با مسافر و انگشت نگاری به منظور صدور روادید، مسافر باید با هماهنگی آژانس هواپیمایی سام سیر در کنسولگری سفارتخانه ذیربط حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید و در صورت عدم حضور مسافر و یا عدم ارائه مدارک کافی درخواستی از سوی سفارتخانه که منجر به عدم دریافت روادید گردد خریدار متعهد به پرداخت تمام هزینه ها اعم از هزینه ویزا و جرایم بلیط و هتل رزرو شده حسب اعلام آژانس هواپیمایی سام سیر می­باشد.
تبصره چهارم: در صورتیکه مسافر کلیه مدارک مورد نیاز را به موقع تسلیم و بر اساس ضرورت نیز در وقت مقرر در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت، سفارت از صدور روادید وی خودداری نماید مسئولیتی متوجه آژانس هواپیمایی سام سیر نبوده و مسافر حق هیچگونه اعتراضی نداشته و آژانس هواپیمایی سام سیر فقط موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر 10% هزینه ریالی تور و همچنین جریمه بلیط صادر شده و کنسلی هتل (No Show) برای یک شب و هزینه ویزا به عنوان هزینه های انجام شده در حق مسافر خواهد بود.
  • مسافر موظف است در ساعات اعلام شده، در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع به هنگام حرکت تور، شخصا می بایستی هزینه های مربوطه را جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه تور پرداخت نماید در غیر این صورت آژانس هواپیمایی سام سیر هیچگونه مسولیتی در این خصوص نخواهد داشت که مناط عدم حضور مسافر در گشت ها گزارش تور لیدر و یا کارگزار در مقصد می باشد.
  • چنانچه مسافر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری مقامات محلی از ورود او به کشور جلوگیری نمایند، مسافر ملزم به پرداخت تمام جرایم این قرارداد می باشد و سرپرست تور فقط جهت بازگشت مسافر به کشور همکاری می نماید و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه آژانس هواپیمایی سام سیر نخواهد بود. اقامت در سالن ترانزیت تا زمان بازگشت و هزینه مربوطه به عهده مسافر می باشد.
  • در صورتیکه برنامه ارائه شده توسط آژانس هواپیمایی سام سیر در طول سفر عینا به اجرا گذاشته نشده، مسافر مجاز است موارد را با ارائه دلایل مستدل به آژانس هواپیمایی سام سیر اعلام نموده و پس از تایید دلایل ارائه شده از سوی کارگزار و آژانس هواپیمایی سام سیر موظف به جلب رضایت مسافر می باشد و در صورت بروز اختلاف رای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به عنوان حکم مورد پذیرش قرار میگیرد.
  • مسافر متعهد است در طول استفاده از خدمات قید شده در این قرارداد ،کلیه ضوابط اعلام شده از سوی آژانس هواپیمایی سام سیر را رعایت و در صورت وارد نمودن خسارت به هتل ها ،رستوران ها ،اماکن و وسائل نقلیه شخصا مسئول پرداخت خسارت می باشد و در صورت عدم تامین خسارت وارده ، آژانس هواپیمایی سام سیر مجاز به استفاده از تضمین مسافر براساس مدارک مستند پس از کسب موافقت از سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران به عنوان حکم می باشد.
  • هر نوع هزینه اضافی هنگام اجرای گشت که در برنامه تور پیش بینی نشده باشد اعم از ورودیه های تور و …تماما به عهده مسافران می باشد.
  • در صورت انصراف کتبی مسافر از همراهی تور تا یک ماه قبل از پرواز معادل 20% قیمت کل تور و از یک ماه تا سه هفته قبل از پرواز معادل 30% قیمت کل تور و از سه هفته تا 72 ساعت قبل از پرواز 50% قیمت کل تور و در کمتر از 72 ساعت قبل از پرواز معادل 70% قیمت کل تور به عنوان جریمه از کل گشت کسر و مابقی وجوه به مسافر پرداخت خواهد شد. در صورت کنسل نمودن تور یا انصراف مسافر از تور موضوع قرارداد (بنا به هر دلیلی) در روز اجرای پرواز مسافر متعهد است کلیه هزینه تور را به فروشنده پرداخت نماید و هیچ مبلغی از بابت کنسلی تور به مسافر مسترد نمی گردد و مسافر با قبول این موضوع حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب مینماید.
  • آژانس هواپیمایی سام سیر موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی خریدار را در دفاتر رسمی خود ثبت نماید و مناط اعتباری کنسلی تور، تاریخ ثبت درخواست کنسلی خریدار در دفتر ثبت آژانس هواپیمایی سام سیر می باشد.
  • در صورت کنسل نمودن تور یا پروازهای چارتر از طرف مسافر، بنا به هر دلیلی یا حادث شدن هر اتفاقی، هیچ مبلغی از سوی آژانس هواپیمایی سام سیر به مسافر مسترد نمی شود و مسافر با علم وآگاهی به این بند از قرارداد، آن را تایید و امضا می نماید و حق هرگونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب می­نماید.
  • حضور مسافر در پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامیست. ضمنا تاریخ و ساعت پرواز مندرج در بلیطهای صادر شده از سوی ایر لاین مناط حضور مسافران در فرودگاه میباشد.
  • در صورت تاخیر در صدور ویزای دبی، آژانس هواپیمایی سام سیر مسئولیتی نداشته و خریدار می بایست هزینه ویزا و جریمه بلیط صادره را پرداخت نماید.
  • در صورت مرفوض شدن ویزا از طرف سفارت کشور مربوطه به هر علت، آژانس هواپیمایی سام سیر در این خصوص مسئولیتی نداشته ولیکن خریدار می بایست هزینه ویزا و جریمه بلیط صادره را با توجه به نوع پرواز و دو شب اقامت هتل پرداخت نماید.
  • در خصوص درخواست ویزای گروهی چین از طرف خریدار در سفرهای اختصاصی، مسئولیت بروز هر گونه اشکال مربوط به ورود و خروج اعضای گروه به عهده مسافران می باشد.
  • چنانچه صدور ویزا و تحویل گذر نامه در آخرین لحظات زمان شروع سفر توسط سفارتخانه صورت پذیرد مسافران موظف به شرکت در گشت و استفاده از تور می باشند و در صورت انصراف می بایست کل هزینه تور را پرداخت نمایند.
  • نوع ویزا برای مسافرین در مسیر دبی به صورت توریستی می باشد و مدت اقامت این ویزا در امارات حد اکثر 14 روز می باشد و مسافر در صورت توقف اضافی، ضمن پاسخگویی به مقامات، مسافر میبایست جرایم متعلقه را نیز پرداخت نماید.
  • اگر مسافرت به صورت گروهی و خانوادگی در مسیر باشد، در صورتی که ویزای هر یک از مسافران ، مرفوض یا با تاخیر دریافت شود سایر مسافرین ملزم به استفاده از خدمات درخواستی بوده در مورد کسانی که ویزای آنها مرفوض گردید طبق بند 27/3 قرارداد عمل میگردد و در صورت عدم استفاده سایر مسافرینی که ویزای آنها مهیا بوده است مسافر میبایست کل هزینه تور را که اعم از هزینه ویزا، بلیط و هزینه هتل است را در حق آژانس هواپیمایی سام سیر پرداخت و تسویه نماید.
  • در بعضی مواقع در بدو ورود مسافر به فرودگاه کشور امارات، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری و هنگام مراجعت در فرودگاه به مسافر مسترد میگردد که در این موارد آژانس هواپیمایی سام سیر هیچگونه مسئولیتی ندارد.
  • در صورتی که درخواست صدور ویزای مسافر بدون پاسخ (ریجکت) بماند مشمول کنسلی بوده و پرداخت هزینه ویزا و بلیط با توجه به نوع پرواز بر عهده آن خریدار محترم می باشد.
  • آژانس هواپیمایی سام سیر متعهد است که برنامه سفر و گشت مورد توافق را بطور کامل و دقیق انجام داده و در صورت وقوع هرگونه پیشامد غیر منتظره از قبیل جنگ، شورش، شرایط جوی و مشکلاتی که از کنترل خارج بوده و سبب ابطال یا تغییر برنامه گشت یا مسافرت شود مسئولیتی متوجه آژانس هواپیمایی سام سیر نخواهد بود
  • آژانس هواپیمایی سام سیر هیچگونه مسئولیتی در خصوص تهیه ارز مسافرتی برای خریداران را ندارد.
  • مسئولیت ممنوع الخروج بودن مسافران این قرارداد بر عهده خریدار بوده و آژانس هواپیمایی سام سیر هیچ مسئولیتی از این بابت ندارد و در صورت ممنوع­الخروج بودن مسافران هزینه کل تور بر عهده خریدار میباشد.
  • از آنجایی که این قرارداد جهت استفاده مسافران (خریدار) از تورهای گروهی و دسته جمعی میباشد لذا در صورت به حد نصاب نرسیدن تور به حداقل 15 نفر در صورت اصرار خریدار به استفاده از تور مذکور هزینه آن بصورت مجزا محاسبه و به مبلغ این قرارداد اضافه میگردد که در صورت قبول خریدار و پرداخت مابه التفاوت هزینه تور انفرادی با گروهی موظف به اجرای تور موضوع قرارداد میشود.
  • در خصوص استفاده از تورهای اروپایی در حوزه شینگن از آنجایی که ضوابط و شرایط صدور ویزا از سوی سفارت خانه مربوطه ارائه بلیط کانفرم شده و رزرو نهایی هتل مسافران می باشد لذا خریدار با آگاهی کامل از این امر قبول می نماید که آژانس هواپیمایی سام سیر نسبت به صدور و خرید بلیط و کانفرم نمودن هتل جهت اجرای تور موضوع قرارداد اقدام نماید لذا در صورت عدم صدور روادید یا ریجکت شدن ویزا یا تاخیر در صدور ویزا بنا به هر دلیلی که از سوی سفارت انجام گردد نه تنها مسئولیتی نداشته بلکه خریدار موظف به پرداخت تمام هزینه های ویزا، بلیط و (No Show) هتل می باشد و خریدار با امضاء این قرارداد حق هر گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را از خود سلب مینماید.
  • آژانس هواپیمایی سام سیر متعهد به ارائه خدمات مندرج در این قرارداد به خریداران می باشد لذا در صورت تغییر و یا جابجایی هتل مسافر در مقصد بعضا به صورت غیرقابل پیش بینی که از سوی کارگزار انجام میگردد، در صورتی که مسافر از خدمات هتل در نظر گرفته شده بجای هتل موضوع قرارداد استفاده و در آنجا اقامت نماید مسافر دیگر حق هیچ گونه اعتراض و اقامه دعوی بعدی را تحت هیچ شرایطی از بابت تغییر و جابجایی هتل ندارند و آژانس هواپیمایی سام سیر فاقد مسئولیت تغییر هتل میشود.
  • خریدار متعهد است هنگام تحویل مدارک با آژانس هواپیمایی سام سیر تسویه حساب نماید و در صورت عدم تسویه کامل این قرارداد آژانس هواپیمایی سام سیر می تواند از تحویل مدارک سفر و پاسپورت مسافران خودداری نماید.

حل اختلاف:

  • در صورت بروز هر گونه اختلاف بین طرفین قرارداد، موضوع اختلاف به داور مرضی الطرفین ارجاع میگردد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به عنوان داور مرضی الطرفین انتخاب گردیده است که آراء صادره داور مورد توافق طرفین خواهد بود.

نسخ قرارداد:

  • این قرارداد با استناد به مواد 10 و 221 و222 قانون مدنی تنظیم گردیده است که خریدار و مسافرانی که اسامی آنها در این قرارداد به عنوان مسافر قید گردیده است ضمن مطالعه کامل این قرارداد و آگاهی از تمام مفاد و شروط این قرارداد اقدام به رزرو نموده که برای طرفین و تمامی کسانی که اسامی آنها در این قرار داد درج گردیده است لازم الاتباع می باشد.
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0
چت در واتس آپ
سلام
میتونم کمکتون کنم ؟