شرایط ویزای قطر برای ایرانی ها

📣شرایط ویزای قطر برای ایرانی ها

✅مسافران ایرانی برای سفر به قطر نیاز به اخذ ویزای قطر دارند و نمیتوانند بدون دریافت ویزای قطر به این کشور سفر کنند. در حال حاضر اتباع ایرانی میتوانند با دریافت ویزای فرودگاهی قطر (ویزای بدو ورود) وارد این کشور شوند. علاوه بر ویزای فرودگاهی، انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که مسافران ایرانی میتوانند برای سفر به قطر اقدام به دریافت آن کنند.

🔴شرایط اخذ ویزای قطر

🔷قطر بهتازگی اعلام کرده است که دیگر برای صدور ویزای فرودگاهی قطر، وجه نقد نمیپذیرد و مسافران باید با دبیت کارت (Debit Card) و یا کارت اعتباری (Credit Card) اقدام به پرداخت هزینه ویزا کنند. با این حال مسافران ایرانی از این قانون معافاند و برای دریافت ویزای فرودگاهی قطر باید قوانین ذیل را رعایت کنند:

۱. ارائه گردش حساب بانکی سه ماهه، به زبان انگلیسی، به نام خود یا سرپرست؛ حداقل موجودی گردش حساب بانکی باید ۵۰۰۰ ریال قطری باشد.

۲. رزرو هتل برای تمام مدت اقامت از سایت «Discover Qatar» از ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ (این قانون بعد از اعلام، مورد اعتراض وسیع قرار گرفت)

۳. ویزای فرودگاهی قطر ۳۰ روز اعتبار دارد و میتواند برای ۳۰ روز دیگر تمدید شود.

🔴قانون رزرو هتل برای تمام مدت اقامت از سایت 🔷«Discover Qatar» قرار است از ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ برای اتباع سه کشور ایران، هند و پاکستان اجرایی شود، قانونی که اعتراضات زیادی را در پی داشته و تنها ۲۴ ساعت پس از انتشار در سایت Discover Qatar از دسترس خارج شده است.

🔴مدارک لازم برای اخذ ویزای قطر

🔷متقاضیان دریافت ویزای فرودگاهی قطر، باید مدارک ذیل را ارائه کنند:

🔹گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه

🔹رزرو هتل

🔹بلیط رفت و برگشت هواپیما

🔹دبیت کارت یا کارت اعتباری

🔹مسافران ایرانی از شرط ارائه کارت اعتباری برای دریافت ویزای فرودگاهی معاف شده اند و در صورت ارائه گردش حساب بانکی سه ماهه به زبان انگلیسی، به نام خود یا سرپرست، میتوانند برای دریافت ویزا اقدام کنند.

🔹حداقل موجودی کارتهای اعتباری یا گردش حساب بانکی باید ۵۰۰۰ ریال قطری باشد. (در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، نرخ ریال قطر ۷۶۷۰ تومان است.)

🔹گواهی واکسیناسیون با اعتبار حداکثر ۹ ماه و حداقل ۱۴ روز پس از دریافت آخرین دوز

🔹نتیجه منفی تست PCR با اعتبار حداکثر ۴۸ ساعت (این شرط متناسب با شرایط کرونا ممکن است تغییر کند.)

🔹تکمیل فرم تعهد در سامانه Ehteraz

📣ویزای فرودگاهی قطر برای ایرانی ها

✅قطر به تازگی شرایط اخذ ویزای فرودگاهی برای اتباع ایرانی را اصلاح کرده است. بر اساس قوانین جدید از ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ (۲۵ فروردین ۱۴۰۱) مسافران ایرانی در صورت سفر به قطر با ویزای فرودگاهی، باید قبل از سفر با مراجعه به وبسایت «Discover Qatar» اقدام به رزرو هتل کنند.

🔷پس از تایید رزرو هتل، یک ووچر برای مسافر صادر میشود که باید آن را در هنگام درخواست ویزای فرودگاهی ارائه دهد. بر این اساس متقاضیان دریافت ویزای فرودگاهی نمیتوانند کمتر از ۲ روز و بیشتر از ۶۰ روز در قطر اقامت کنند و مدت اعتبار ویزای فرودگاهی مطابق با مدت اقامت رزرو شده در وبسایت Discover Qatar خواهد بود.

🔷بنابراین، امکان سفر ۲۴ ساعته با ویزای فرودگاهی قطر برای مسافران ایرانی وجود ندارد.

✅بر اساس اطلاعات ارائه شده در وبسایت Discover Qatar، مسافر مجاز به اصلاح تاریخ رزرو خود نیستند اما با رعایت قوانین زیر میتوانند رزرو خود را لغو کند:

🔹در صورت لغو رزرو بیشتر از ۴۸ ساعت قبل از تاریخ ورود، فرد مشمول هزینه کنسلی ۱۰۰ ریال قطر خواهد بود.

🔹در صورت لغو رزرو حداکثر ۴۸ ساعت قبل از ورود، هیچ هزینهای مسترد نخواهد شد.

🔹در صورت لغو یا تغییر پرواز توسط شرکت هواپیمایی و یا ارائه دلایل قابل قبول همچون مثبتشدن نتیجه تست PCR یا ریجکت شدن ویزا توسط مقامات پس از ورود به قطر، مسافر از این قوانین کنسلی معاف است.

🔷این قانون تنها برای متقاضیان ویزای فرودگاهی قطر اعمال خواهد شد. در این وبسایت تاکید شده است حتی در صورت سفر به قطر با ویزای فرودگاهی برای دیدار با خانواده نیز فرد باید اقدام به رزرو هتل برای تمام مدت اقامت خود کند اما در صورت دریافت سایر ویزاها همچون ویزای خانوادگی، مسافر از رعایت این قانون معاف است. تنها چند ساعت پس از انتشار این خبر، اتباع کشورهای پاکستان، هند و ایران در شبکههای اجتماعی به این قانون اعتراض کرده و آن را نژادپرستانه خوانند. همین مسئله نیز سبب شد تا وبسایت Discover Qatar از دسترس خارج شود و سرنوشت اجرایی شدن این طرح در هالهای از ابهام قرار گیرد.

🔴قیمت ویزای قطر

🔷هزینه ویزای فرودگاهی قطر ۱۰۰ ریال قطری است. در زمان نگارش این مقاله در ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، هر ریال قطر معادل ۷۶۷۰ تومان است.

🔴ویزای جام جهانی قطر ۲۰۲۲

🔷علاقه‌مندان به تماشای بازیهای جام جهانی ۲۰۲۲ برای سفر به قطر باید اقدام به دریافت ویزای توریستی قطر کنند. بنابر اعلام مقامات قطری، به منظور اطمینان از تامین مکان اقامت بازدیدکنندگان تنها افرادی که اقدام به خرید بلیت بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کرده و شناسه رسمی هواداران فیفا را دریافت کرده باشند، میتوانند در دوران برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ویزا دریافت کرده و به این کشور سفر کنند.

🔰قوانین سفر به قطر در شرایط کرونا

۱. ارائه نتیجه منفی تست PCR با اعتبار حداکثر ۴۸ ساعت

۲. مسافرانی که بهطور کامل واکسینهشده یا بهبود یافتهاند، از قرنطینه معافاند. جزییات شرط واکسیناسیون یا بهبودی به شرح ذیل است:

🔹گواهی واکسیناسیون با اعتبار حداکثر ۹ ماه و حداقل ۱۴ روز پس از دریافت دوز دوم واکسنهای مدرنا، فایزر و آسترازنکا (کوویشیلد، Vaxzevria)

🔹گواهی واکسیناسیون با اعتبار ۱۲ ماه پس از دریافت دوز تقویتی واکسنهای مدرنا، فایزر و آسترازنکا

🔹گواهی واکسیناسیون با اعتبار حداکثر ۹ ماه و حداقل ۲ هفته پس از دریافت دوز اول یا ۷ روز پس از دریافت دوز تقویتی واکسن جانسون اند جانسون

🔹گواهی واکسیناسیون با اعتبار حداکثر ۶ ماه و حداقل ۱۴ روز پس از دریافت دوز دوم یا دوز تقویتی واکسنهای مشروط کووید-۱۹. سینوفارم، سینوواک، اسپوتنیک و کوواکسین در این دسته قرار دارند. این دسته از افراد باید نتیجه تست آنتیبادی کرونا با حداکثر اعتبار ۳۰ روزه را در بدو ورود ارائه دهند. در غیر اینصورت بهمدت ۵ روز قرنطینه خواهند شد.

🔹افراد بهبودیافته که حداکثر ۱۲ ماه از زمان ابتلای آنها به کرونا میگذرد. این دسته از مسافران باید یک نتیجه آزمایش رسمی و قابل تایید آزمایشگاهی را به عنوان مدرک ابتلا خود ارائه دهند.

۳. ارائه اصل گواهی واکسن به زبان عربی یا انگلیسی

۴. مسافرانی که واکسینهنشده یا بهبود نیافتهاند، مشمول ۵ روز قرنطینه در هتل یا خانه خواهند بود. مسافرانی که ملزم به تکمیل قرنطینه در یک هتل هستند، باید بسته قرنطینه «Welcome-Home» را رزرو کنند.

۵. مسافرانی که واکسینهنشده یا بهبود نیافتهاند، باید در روز پنجم قرنطینه تست آنتیژن سریع انجام دهند. هزینه این آزمایش ۵۰ ریال قطر است.

۶. همه مسافران باید حداقل ۳ روز قبل از سفر به قطر با مراجعه به وبسایت «ehteraz.gov.qa» ثبتنام و کلیه مدارک درخواستی مانند گواهی واکسن خود را بارگذاری کنند

مطالب جدید

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0
چت در واتس آپ
سلام
میتونم کمکتون کنم ؟